tirsdag den 17. juli 2018

Det er efterhånden lang tid siden jeg har sat mig ned og skrevet noget betydningsfuldt her. Men sådan går det jo nemt, når man enten har det godt eller når man er ude og have gang i alt muligt. Og på det sidste, der har jeg virkelig været ude og haft gang i alt muligt.

Jeg har de sidste 52 uger, alle ugerne mellem de to Roskilde Festivaller, været vild med en bestemt fyr. En af dem der, der ikke er godt for noget. En af dem, der gør en lykkelig, når han kigger på en, men ulykkelig øjeblikket efter. En af dem, som var helt fantastisk for mig for at komme videre og få min ekskæreste på aftand, men bestemt ikke var god på nogle andre punkter. Jeg har i så mange uger, så mange måneder, og efterhånden mange år, lagt min energi i forkerte fyrer. Og hvorfor? Fordi jeg simpelthen ikke kan se forskel på en god og en dårlig fyr. Jeg kan simpelthen ikke se at den ene slags fyr er dårlig for mig, for jeg tror altid at lige netop jeg kan redde ham. Nu, hvor jeg sidder lidt på den anden side, kan jeg endelig se hvor dårlig nogle fyrer egentlig er. Men hvorfor sidder jeg på den anden side? Fordi jeg har mødt en helt fjerde fyr.. En der også gør mig blød i knæene, men måske også en, der faktisk er god.

Jeg ved jo ikke om han er god. Hvornår er de nogensinde gode? Hvornår ved man nogensinde, om de er gode? Men han er anderledes. Han er mere moden og langt bedre til at vise sin interesse end jeg før har været vant til. Jeg er ikke i tvivl om at denne mand kan lide mig og jeg er faktisk heller ikke så meget i tvivl om min voksende interesse for ham.

Og så forsvandt koncentrationen. De sociale medier lokkede for et øjeblik, og så fløj tankerne væk fra beretningen om, hvordan jeg endnu engang har forelsket mig lidt i en fyr fra hedehusene på Roskilde Festival. Første gang jeg gjorde det var det en vidunderlig historie. Selvom jeg er glad for vi er fra hinanden, så var det sku en god historie. Og nu har jeg fundet en ny og forbedret version, så mon historien faktisk kan blive virkelig denne gang? Jeg håber. Jeg er træt af at spille, men denne mand giver mig lyst til at vinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar